Black Friday, Black Week, Cyber Monday- kampania obowiązkowa czy chwilowy trend?

Obserwując ostatnie lata możemy zauważyć, że kampanie listopadowe na black friday, black week, cyber monday stały się obowiązkowym elementem naszych rocznych media planów. Jeśli posiadasz sklep internetowy lub stacjonarny to jest to jedna z topowych kampanii w Twojej firmie.

Cały ruch zakupowy w tym czasie przenosi się do internetu. Branża e-commerce przez wiele miesięcy wcześniej przygotowuje się do najważniejszego okresu sprzedażowego. Wzmożony ruch to obciążenie dla serwerów- upewnij się, że wszystko jest pod kontrolą. Przez 24h na dobę kontrolowana jest praca sklepów internetowych w trosce o jak najszybsze odświeżanie stron i unikanie błędów przy finalizacji zakupów w koszykach konsumentów. Zaczyna się okres pracowitych 2 miesięcy zamykających kolejny rok sprzedażowy. Ruch tylko na responsywnych stronach! Wcześniej zadbaj o odpowiednie stany magazynowe towarów. Okres listopadowy i świąteczny to czas najwyższej sprzedaży w całym roku, więc przychody Twojej firmy zależne są w dużej mierze od ilości oferowanych towarów.

Pandemia przyspieszyła rozwój działań e-commerce na całym świecie. Marketing dosłownie zmienił swoje oblicze o 360° stawiając Nas w nowej rzeczywistości. Styczeń to najlepszy czas na stworzenie strategii marketingowej w Twojej firmie na cały rok.

Poniżej kilka porad jak przygotować się do listopadowych kampanii:

odpowiednia strategia kampanii marketingowej- content marketing, który przyciągnie nowych klientów i zachęci do zakupów w Twoim sklepie internetowym lub stacjonarnym,

informuj swoich stałych klientów z wyprzedzeniem jaka będzie oferta specjalna na black friday- co istotne pamiętaj, aby docenić dotychczasowych klientów, oferta dla nowych klientów nie powinna być korzystniejsza niż dla stałych klientów!

przygotuj z tej okazji kody rabatowe, darmową dostawę, wyprzedaż produktów z danej kategorii, stwórz atrakcyjne zestawy produktów,

uruchom dedykowany landing page to ułatwi bezpośrednie zapoznanie się z ofertą specjalną,

musisz wykreować tzw. pilną potrzebę zakupu -zadziałaj na wyobraźnie swoich klientów, uruchom promocje ograniczone ilościowo lub czasowo, widoczność stanów magazynowych silnie działa na odruchy zakupowe kiedy zmniejsza się ilość dostępnych towarów,

wykorzystaj potencjał płatnych kampanii sponsorowanych Google Ads i Facebook Ads, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców,

obsługa Twoich klientów, komunikacja w tym czasie są kluczowe!

Przygotowując swój sklep do black friday pamiętaj, aby dać możliwość klientom zakupów bez rejestracji. Wiele osób rezygnuje z zakupów kiedy jest zobowiązane przejść całą procedurę rejestracyjną. Kolejny ważny aspekt to polityka zwrotów i regulaminy zakupów. Wszystko powinno być jasno określone i dostępne na stronie sklepu internetowego. Te kilka powyższych wskazówek z pewnością pomoże Ci się przygotować do tegorocznej kampanii. W razie pytań zapraszam na konsultacje biznesowe.

Scroll to Top
Przewiń do góry