Social media – fikcja czy rzeczywistość?

Po kilku miesiącach regularnej pracy z profilami klientów na social mediach nasuwają mi się pierwsze ważne wnioski.

Nasze oczekiwania w stosunku do wizerunku w social mediach stają się coraz wyższe. Niestety nazwałabym to złudzeniem, gdyż bez pełnego zaangażowania w budowanie marki osobistej/firmy oraz budżetu na płatne działania w organiczny sposób dotrzemy do satysfakcjonującej liczby obserwujących, ale po wielu wielu miesiącach pracy, jak nie latach.

Social media stały się w ostatnich latach potężnym narzędziem marketinowym. Systemy reklamowe, takie jak Facebook Ads, LinkedIn Ads czy TikTok Ads stale się rozwijają i pozwalają marketerom na prowadzenie zróżnicowanych kampanii reklamowych. Każdy system umożliwia prowadzenie kampanii o określonych celach i formatach. Działania marketingowe w social mediach mają wiele zalet – przyczyniają się m.in. do zwiększenia świadomości marki, budowania wizerunku marki jako eksperta czy tworzenia zaangażowanej społeczności wokół marki. Firma, która jest obecna w social mediach, staje się bardziej wiarygodna i przyjazna użytkownikom. Odbiorcy mogą dzięki temu nawiązać bezpośredni kontakt z marką m.in. poprzez komentowanie publikowanych przez nią treści czy przesyłanie wiadomości prywatnych za pośrednictwem komunikatora, wbudowanego w daną platformę (przykładowo: w przypadku Facebooka – przez Messengera).

Social media to świetne miejsce do dzielenia się informacjami i newsami ze świata, zdjęciami, animacjami i filmami czy linkami do zewnętrznych serwisów. Platformy te bazują na budowaniu społeczności, która chętnie tworzy, konsumuje i udostępnia treści. Social media dostarczają rozrywki i informacji, ale stanowią również świetne miejsce do reklamowania swoich produktów i usług. Firmy, które chcą być na bieżąco i docierać do nowych klientów, powinny opracować strategię komunikacji i konsekwentnie ją realizować – zarówno poprzez publikowanie treści na profilu firmowym, jak i poprzez prowadzenie kampanii reklamowych.

Pamiętajmy, że social media to wynik pracy zespołu. Zaangażowanie. Jestem zwolennikiem budowania realnego profilu. Pokazywania wartości jakimi kieruje firma, wydarzeniami z życia pracowników, porażkami oraz sukcesami firmy. To wszystko buduje nasz rzeczywisty obraz. Także moich klientów zawsze namawiam do realnego tworzenia wizerunku swojej firmy w social mediach.

Scroll to Top
Przewiń do góry